دانستني هاي خودرو

در رانندگی مرتکب این اشتباهات نشوید

اشتباهات رانندگی | AGU

برای همه ما انسان ها در تمام زمینه ها امکان ارتکاب خطا و اشتباه وجود دارد. عمده تصادفات رانندگی در جاده ها و بزرگراه ها ناشی از خطاهای انسانی است. با این وجود بیشتر ما مرتبا همان اشتباهات همیشگی را در رانندگی تکرار می‌کنیم. اشتباهاتی که به دلیل عادت‌های غلط، نا آگاهی و یا عدم توجه ما به وسایل نقلیه دیگر رخ می‌دهند. جای تعجبی نیست که دانشمندان در تلاش هستند اتومبیل‌های خودران را جایگزین خودروهای مرسوم کنند. که بدینوسیله بتوانند خطاهای انسانی را به حداقل ممکن برسانند.

اشتباهات رایج رانندگی

در این مقاله قصد داریم به 7 مورد از رایج ترین اشتباهات رانندگی اشاره کنیم.

1- عدم تنظیم صحیح آیینه

از اشتباهات رانندگی، عدم تنظیم صحیح آیینه می‌باشد. آیینه جلو و آیینه های بغل خودرو ابزارهای مهمی هستند که راننده را از اطراف خودرو مطلع می‌سازند. تنظیم صحیح آیینه ها و اطمینان از زاویه درست آنها از حیاتی ترین اقدامات قبل از شروع رانندگی محسوب می‌شود. با این حال اکثر رانندگان بدون توجه به این مهم به رانندگی می‌پردازند که می‌تواند نقش مهمی در وقوع تصادفات کوچک و بزرگ داشته باشد.

بهترین کار این هست که به محض اینکه سوار خودرو می‌شوید چند لحظه ای را صرف تنظیم آینه ها کنید و اطمینان حاصل کنید که آیینه‌های جانبی به جای درب خودرو خودتان ماشین‌های دیگر را به شما نشان می‌دهند.

2- رانندگی با سرعت آهسته در لاین سبقت

حتما تا به حال با رانندگانی مواجه شده اید که در لاین سبقت بدون توجه به ترافیکی که پشت سرشان ایجاد کرده اند با سرعت آهسته حرکت می‌کنند. این عمل از اشتباهات رانندگی، نه تنها برای رانندگان دیگر آزار دهنده هست بلکه می‌تواند بسیار خطرناک نیز باشد. تمام رانندگان باید به یاد داشته باشند که خطوط سمت راست مسیر برای سرعت پایین تر و خطوط سمت چپ برای رانندگی با سرعت بیشتر می‌باشد. رانندگی آرام در لاین سرعت نشان دهنده بی تفاوتی راننده به حقوق دیگر رانندگان و نادیده گرفتن قوانین رانندگی می‌باشد.

  از آسیب های نور آفتاب به خودرو غافل نشوید; ترفندها و راهکارها

3- عدم استفاده از چراغ‌های راهنما

تعداد زیادی از رانندگان چراغ‌های راهنمای خودرو را کاملا بلااستفاده می‌گذارند و فراموش می کنند که چراغ‌های راهنما با مطلع کردن دیگران از قصد راننده نقش مهمی را در ایمنی رانندگی ایفا می‌کنند. وقتی هنگام تغییر لاین در اتوبان و یا هنگام پیچیدن در کوچه ای از راهنما استفاده نمی‌کنیم، رانندگان پشت سر ما مجبور خواهند بود در آخرین لحظه و بدون آمادگی قبلی نسبت به تغییر مسیر ما واکنش نشان دهند. همین یکی از آن موقعیت‌هایی می‌باشد که تصادف‌های رانندگی اتفاق می افتند.

4- روشن گذاشتن نور بالای خودرو

این عادت از اشتباهات هنگام رانندگی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. هرچند نور بالای خودرو هنگام رانندگی در جاده‌هایی که فاقد روشنایی هستند بسیار ضروریی هست اما حتما باید در حضور ماشین‌های دیگر خاموش شوند.

روشن گذاشتن این چراغ باعث اختلال دید رانندگان دیگر و پرت شدن حواس آنها خواهد شد. همیشه به چراغ‌های داشبورد خودرو توجه داشته باشید که اگر سهوا چراغی روشن مانده آن را خاموش کنید.

روشن گذاشتن نور بالای خودرو از اشتباهات رانندگی | AGU

5- تعویض خطوط موقع دور زدن و پیچیدن

این مورد جزء اشتباهات رانندگی هست که بیشتر مردم به آن توجه نمی‌کنند. اشتباهی که خطرناک می‌باشد و می‌تواند هزینه‌های زیادی دربر داشته باشد. روش صحیح و ایمن این است که در لاین خود بپیچید نه این که با استفاده از چراغ ها به دیگران هشدار دهید که بعد از دور زدن قرار هست لاین را عوض کنید.

بسیاری از مردم تمایل دارند که موقع پیچیدن دور زیادی بگیرند و لاین خود را عوض کنند. این کار می‌تواند منجر به تصادفات شدید با ماشین‌هایی شود که در حال دور زدن در همان لاین هستند.

  آیا علت خروج آب از اگزوز را می دانید؟

6- سرعت گرفتن موقع دیدن چراغ زرد

همه می‌دانیم که چراغ زرد به معنی کاهش سرعت می‌باشد نه افزایش آن! با این وجود بیشتر ما با دیدن چراغ زرد سرعتمان را زیاد می‌کنیم بجای اینکه ترمز کنیم. چراکه نمی‌خواهیم حداکثر دو الی 3 دقیقه پشت چراغ قرمز بمانیم.

این کار می تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. بیشتر تصادفاتی که در چهارراه ها اتفاق می افتند به همین علت هست. باید با دیدن چراغ زرد به آرامی سرعت را کم کرده و پشت چراغ قرمز منتظر بمانیم.

سرعت گرفتن موقع دیدن چراغ زرد از اشتباهات رانندگی | AGU

7- توقف بدون هشدار

این کار جزء خطرناک ترین و در عین حال شایع ترین اشتباهات رانندگی است. بسیاری از رانندگان به محض دیدن جای پارکی که مدتی است به دنبال آن می‌گردند به یکباره اقدام به گرفتن ترمز می‌کنند.

مشکل اینجاست که راننده ای که پشت ماشین شما در حال حرکت است فرصت کافی برای توقف ندارد و ممکن است به عقب ماشین شما بزند. این تصادفات از کوچک و بزرگ با خسارات جزئی تا جانی اتفاق می افتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *