دانستني هاي خودرو

فوت و فن های اسپرت کردن مدل های متفاوت خودرو

فوت و فن های اسپرت کردن مدل های متفاوت خودرو | AGU

فوت و فن های اسپرت کردن خودرو مواردی هستند که برای افرادی که قادر به خرید ماشین های تمام اسپرت فابریک نیستند، می‌توانند مفید واقع شوند. شاید ما قادر نباشیم هزینه‌های گزافی برای اسپرت کردن خودروی مان بپردازیم. اما این به این معنی نیست که مجبوریم با خودرو هایی که ظاهرشان مورد علاقه مان نیست رانندگی کنیم. فوت و فن های ساده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه ای وجود دارند که می‌توانند ظاهر خودروی شما را کاملا اسپرت کنند

هفت فوت و فن اسپرت کردن خودرو مربوط به خارج ماشین

راهکارهای اسپرت کردن ماشین به دو دسته داخل و خارج خودرو تقسیم می‌شوند. در این قسمت ابتدا راه کارهای مربوط به خارج ماشین را بررسی می‌کنیم.

رنگ ماشین را ترمیم کنید

با تقویت یا تکرار کردن رنگ ماشین خود می‌توانید ظاهری کاملا تر و تازه به آن خود بدهید. نقاش می‌تواند زدگی ها و زنگ زدگی ها را نیز برطرف کند. برای چشم گیر کردن بیشتر خودرو از رنگ‌های گرادیان که در برابر نور خورشید براق هستند، استفاده کنید.

چراغ‌های نئون اضافه کنید

یکی از مقرون به صرفه ترین فوت و فن های اسپرت کردن خودرو اضافه کردن چراغ‌هایی در درون و بیرون خودرو است. نصب چراغ‌های نئون بسیار ساده است. رنگ چراغ ها را نیز بنابر تن رنگی خود ماشین انتخاب کنید به نحوی که با آن هارمونی داشته باشد.

رینگ و لاستیک جدید بخرید

داشتن یک خودروی اسپرت بدون رینگ‌های اسپرت غیر ممکن است. رینگ ها در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف برای ماشین‌های مختلفی تولید می‌شوند.

  آیا می دانید ترمز دیسکی چیست؟

لاستیک‌های پهن نیز در اسپرت شدن خودرو بسیار موثر هستند. این مورد می‌تواند کمی هزینه بر تر از موارد دیگر باشد. البته در نظر داشته باشید که ضخامت لاستیک به گونه ای باشد که به گیربکس آسیبی نزند.

در صورتی که این کار را بصورت اصولی انجام دهید عملکرد فرمان، سیستم ترمز و موتور ماشین نیز بهبود می‌یابد.

فوت و فن های اسپرت کردن خودرو | AGU

شیشه ها را رنگ کنید

از فوت و فن های اسپرت کردن خودرو می‌توان رنگ کردن شیشه‌ها را ذکر کرد. اما در نظر بگیرید که شیشه ها را به اندازه ای رنگ کنید که توسط پلیس جریمه نشوید و برای تان خطر آفرین نشود. این کار مزایایی مانند جلوگیری از ورود اشعه‌های مضر نور خورشید به داخل ماشین و خنک نگه داشته شدن فضای داخلی را نیز در بر دارد.

تعویض چراغ ها با مدل‌های اسپرت

چراغ‌های اسپرت یکی از فوت و فن های اسپرت کردن می‌باشد. متناسب با خودروی شما و بدون تغییر در میزان نور در بازار موجود هستند. این چراغ‌ها در انواع لنز دار و بدون لنز تولید می‌شوند و بُرد پرتاب نور را نیز افزایش می‌دهند.

استفاده از اسپویلر

اتصال این وسیله به سپر عقب ماشین یا سقف بالای شیشه عقب یکی از ارزان ترین فوت و فن های اسپرت کردن خودرو است. این ابزار در واقع باعث تعادل خودروی شما در برابر انواع باد در جهت‌های مختلف می‌شود. بسیاری از خودرو های مسابقه ای از اسپویلر استفاده می‌کنند.

نقش جلو پنجره و سپر

سپر و جلو پنجره از شاخص ترین قسمت‌های ظاهری ماشین هستند که به دلیل موقعیت شان بیشتر دیده می‌شوند. تعویض آنها با مدل‌های اسپرت یک گام مهم، ساده و نه چندان هزینه بر است.

  انتخاب روکش صندلی خودرو اولین گام برای اسپرت کردن کار

چند فوت و فن اسپرت کردن خودرو مربوط به داخل ماشین

در یک ماشین اسپرت داخل کابین هم باید اسپرت به نظر برسد. در واقع در زمان رانندگی این داخل خودرو است که به شما حس اسپرت بودن می‌دهد نه بدنه ماشین. در اینجا چند فوت و فن اصلی اسپرت کردن داخل خودرو را بررسی می‌کنیم.

فوت و فن های اسپرت کردن خودرو | AGU

تعویض روکش صندلی‌ها

روکش‌های صندلی مهم ترین و بزرگترین بخش داخل کابین است که تاثیر بسیاری در معمولی، کلاسیک یا اسپرت به نظر رسیدن داخل خودرو دارد. معمولا روکش‌های چرمی اسپرت تر به نظر می‌رسند. با این حال باید رنگ روکش را به نحوی انتخاب کنید که با رنگ بدنه خودرو و رنگ کمربند ایمنی هماهنگ باشد.

انواع روکش‌های دیگر

به غیر از روکش صندلی انواع روکش‌های دیگر مانند روکش دنده، روکش دور فرمان (در دو نوع دوختی و آماده)، روکش ترمز دستی و روکش پدال‌های اسپرت نیز از عناصر مهمی هستند که خودرو شما را اسپرت می کنند. این روکش‌ها نیز از فوت و فن های اسپرت کردن هستند.

البته در صورتی که مایل به صرف هزینه‌های بیشتر باشید می توانید برخی از این اجزاء را با انواع اسپرتشان تعویض کنید. یا مثلا به جای روکش دنده از سر دنده اسپرت یا از دستگیره‌های اسپرت برای ترمز دستی استفاده نمایید.

همرنگ کردن داشبورد با روکش‌ها

حال که روکش‌ها را در هماهنگی با یکدیگر اسپرت کردید بهتر است که روکش‌های اسپرت هم برای داشبورد خود تهیه کنید در غیر این صورت ظاهر اسپرت ماشین شما ناقص می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *