دانستني هاي خودرو

کدام پارچه روکش صندلی خودرو بهتر است؟

مزایای روکش صندلی پارچه ای | AGU

خریداران خودرو یکی از اولین دغدغه هایشان پس از خرید ماشین انتخاب روکش صندلی است. روکش صندلی خودرو از نظر جنس انواع متنوعی دارد. پارچه و چرم دو جنس اصلی روکش صندلی خودرو هستند. بسیاری از افراد جنس پارچه را بر چرم ترجیح می دهند. باید در نظر داشت که پارچه روکش صندلی خودرو بایستی خصوصیات خاصی داشته باشد تا بتوان از کیفیت و کارایی آن اطمینان حاصل نمود. برخی از انواع پارچه که برای روکش صندلی استفاده می شوند پارچه های جین، مش، ژاکارد و مخمل هستند.

مزایای روکش صندلی پارچه ای

تعریق بخصوص در هنگام رانندگی طولانی مدت یکی از اتفاقات ناخوشایند است. اما پارچه روکش صندلی خودرو بواسطه منافذی که دارد سبب گردش هوای بهتر بین صندلی و راننده می شود. همین امر باعث کاهش چشم گیر تعریق می شود. در فصل سرما نیز روکش پارچه ای از هدر رفتن گرمای موجود در اتوموبیل جلوگیری می کند.

مزیت دیگر استفاده از روکش صندلی پارچه ای تنوع بالا در انواع طرح ها و رنگ ها نسبت به دیگر جنس ها بویژه چرم است. صاحب خودرو گزینه های متعددی برای ایجاد هارمونی بین رنگ بدنه، رنگ کابین، استایل خودرو (اسپرت، رسمی وغیره) و رنگ و طرح پارچه روکش صندلی خود دارد.

از نظر قیمت نیز بطور متوسط روکش صندلی پارچه ای ارزان تر از چرم است. البته بطور کلی جنس های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارند. بنابراین بازه قیمت های آنها نیز متغیر است.

روکش صندلی پارچه ای دوام و راحتی بیشتری نسبت به دیگر جنس ها دارد و در صورتی جنس مرغوب آن انتخاب شود درصد تغییر رنگ آن به مرور زمان نیز کم خواهد بود.

  تنظیم شل و سفت بودن تسمه تایم

نکات مهم درباره پارچه روکش صندلی خودرو

روکش های پارچه ای نسبت به جذب آلودگی و کثیف شدن حساس تر از چرم هستند. بنابراین بهتر است در مراقبت از آنها حساسیت بیشتری داشته باشید. همچنین استفاده روکش هایی که از زیپ و کش برای نصب برخوردار هستند کمک می کند که راحت تر اقدام به شستشوی پارچه روکش صندلی اتوموبیل نمایید.

در صورتی که از روکش های پارچه ای استفاده می نمایید بهتر است تا جای ممکن از برخورد نور مستقیم خورشید به آن جلوگیری نمایید. چراکه این امر به مرور زمان باعث تغییر رنگ و استهلاک و پوسیدگی پارچه می شود.

روش های نگهداری از روکش صندلی پارچه ای | AGU

جنس پارچه روکش صندلی خودرو

در صورتی که نکات ساده اما مهمی که بیان خواهند شد را هنگام خرید پارچه برای روکش صندلی ماشین تان در نظر بگیرید از پرداخت هزینه مجدد در آینده نزدیک جلوگیری خواهید کرد و انتخاب مطمئن تری خواهید داشت.

  1. در هنگام خرید روکش صندلی دقت نمایید که پارچه ضخامت بالایی داشته باشد. پارچه های نازک تر مقاومت پایین تری در برابر سایش و دیگر عوامل داشته و طول عمر کمتری دارند.
  2. دقت نمایید که بافت پارچه ریز باشد و محل های اتصال آن کاملا محکم باشند و بافت متراکمی داشته باشد. این امر نیز بر طول عمر و همچنین زیبایی و راحتی پارچه می افزاید.
  3. هرچه روکش دارای تکه های بیشتری باشد کیفیت دوخت و دوام آن بیشتر خواهد بود. چراکه فشار وارد شده به آن بر اثر نشستن به صورت بهتری بین نقاط مختلف پارچه تقسیم می شود.

رنگ پارچه روکش صندلی خودرو

در ابتدا شاید انتخاب رنگ برای پارچه امری کاملا سلیقه ای و نه چندان مهم به نظر برسد. اما، در این موضوع نیز دانستن نکاتی هرچند ساده می تواند مثمر ثمر باشد.

  علت روغن ریزی ماشین را به تنهایی پیدا کنید.

1- رنگ پارچه نباید به گونه ای باشد که در طولانی مدت چشم را خسته نماید.

2- در انتخاب رنگ پارچه در ابتدا به رنگ کمربند ایمنی ماشین دقت نمایید. علت این موضوع این است که بر اساس یک استاندارد جهانی تمامی رنگ های داخل کابین خودرو بر اساس رنگ کمربند ایمنی تعیین می شوند. بنابراین مطمئن ترین راه برای ایجاد هماهنگی در رنگ بندی داخلی ماشین تان توجه به رنگ کمربند ایمنی است. همچنین رنگ بدنه ماشین نیز از نظر هماهنگی یا تضاد با رنگ روکش صندلی حائز اهمیت می باشد.

انتخاب رنگ روکش صندلی پارچه ای | AGU

3- نکته دیگری که در انتخاب طرح و رنگ پارچه روکش صندلی باید به آن توجه کرد شغل صاحب خودرو و نحوه استفاده او از آن است. مسلما اگر از خودرویتان برای جابجایی مسافر استفاده می کنید، یا همواره با لباس کارگاهی پشت فرمان می نشینید بهتر است از رنگ های تیره استفاده نمایید.

4- در آخر باید به آب و هوایی که خودرو قرار است در آن تردد نماید نیز توجه کرد. در صورتی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنید بهتر است از انتخاب رنگ های تیره بپرهیزید چراکه رنگ های تیره نور بیشتری به خود جذب کرده و بنابراین سریع تر از پارچه های رنگ روشن گرم می شوند. همین امر منجر به پوسیدگی زودهنگام پارچه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *