دانستني هاي خودرو

انتخاب روکش صندلی خودرو اولین گام برای اسپرت کردن کار

روکش صندلی خودرو | AGU

روکش صندلی خودرو یکی از مهم ترین بخش‌های داخلی یک خودرو می‌باشد که تاثیر زیادی بر ظاهر ماشین دارد. این روکش‌ها مزایایی مانند محافظت از رنگ روکش اصلی صندلی ماشین و تعدیل دمای خودرو را دارند. با این حال یکی از اصلی ترین کاربردهای آنان تعیین سبک ظاهری خودرو اعم از کلاسیک، اسپرت وغیره هست. در انتخاب روکش صندلی باید به نکاتی دقت داشته باشید که به هدف خود که اسپرت کردن خودرو می‌باشد برسید.

چرا روکش صندلی باید اولین گام باشد

بیشترین حجم فضای درون خودرو را صندلی ها اشغال می‌کنند. بنابراین با اسپرت کردن روکش‌های صندلی ها تقریبا نیمی از راه اسپرت کردن فضای داخلی خودرو پیموده شده است. علاوه بر این به دلیل اشغال عمده فضای درون خودرو بهتر هست ابتدا تکلیف روکش صندلی ها مشخص شود و بعد سراغ تغییرات بعدی رفت.

نکته بسیار مهم دیگر اینه که یکی از اصلی ترین جاهایی که به راننده و سرنشینان این احساس را می‌دهد که سوار بر یک خودرو اسپرت هستند صندلی ها هستند. چرا که بدن شان با صندلی ها تماس دارد. بنابراین از این طریق هست که آنها بیشترین ارتباط را با خودرو برقرار می‌کنند.

توجه به جنس در انتخاب روکش صندلی اسپرت

روکش صندلی های اسپرت معمولا از جنس چرم هستند. البته علاوه بر جنس، نوع دوخت و طرح روکش ها نیز نکات حائز اهمیت بعدی هستند. به طوری که یک روکش صندلی پارچه ای می‌تواند طراحی اسپرت‌تری نسبت به یک روکش چرمی داشته باشد.

البته در اسپرت کردن خودرو باید به شرایط اقلیمی نیز توجه ویژه ای داشته باشید. مثلا روکش صندلی های چرمی برای هوای گرم مناسب تر هستند. بنابراین اگر در اقلیمی از خودرو استفاده می‌کنید که آب و هوای گرم دارد بهتر هست از روکش های اسپرت چرمی بکار ببرید.

  فشار باد مناسب برای لاستیک ها در فصل های سرد و گرم سال

اما اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از روکش های پارچه ای هستید کمی کارتان سخت تر می‌شود. چرا که تنوع روکش صندلی پارچه ای اسپرت، کمی محدود می‌باشد.

خود جنس چرم به دو دسته چرم طبیعی و مصنوعی تقسیم میشود. چرم طبیعی ظاهر زیباتری دارد اما گران تر هست. اگر دغدغه مالی دارید چرم های مصنوعی با کیفیت و با دوامی نیز در بازار وجود دارند که می‌توانند در اسپرت کردن خودرو به شما کمک کنند.

همچنین بسیاری از روکش های پلاستیکی در بازار با عنوان چرم فروخته می‌شوند. علاوه بر دوام بسیار پایین بوی نامطبوعی نیز دارند

توجه به رنگ در روکش صندلی اسپرت

این نکته غیر قابل انکار می‌باشد که یکی از اهداف اسپرت کردن خودرو چشم گیر کردن و متفاوت کردن آن از سایر خودرو هاست. یکی از عواملی که در رسیدن به این هدف صاحب خودرو را یاری می‌کند استفاده از رنگ‌های متفاوت می‌باشد.

همچنین اگر به هر دلیلی از روکش‌ های پارچه ای با طرح های اسپرت برای صندلی های خودرو بکار بردید اهمیت مساله رنگ دو چندان می شود. چرا که این روکش صندلی ها به صورت طبیعی شخصیت اسپرت کمتری دارند. البته طرح و رنگ‌شان است که آنها را اسپرت می کند.

معمولا رنگ‌های خاص و غیر معمول مانند قرمز، آبی، زرد و یا ترکیب مشکی با رنگ‌های دیگر مانند قرمز، آبی برای این کار مناسب تر هستند. اگر دقت کرده باشید روکش صندلی خودرو های معمولی معمولا رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، صورتی کم رنگ وغیره است.

رنگ روکش صندلی خودرو اسپرت | AGU

در نظر داشته باشید که رنگ اصلی که باید متناسب با آن رنگ دیگر اجزای داخلی خودرو را هم مشخص کنید رنگ کمربند ایمنی است. در درجه بعدی باید به هارمونی رنگ انتخاب شده با رنگ بدنه توجه کنید.

  علت لرزش خودرو چیست؟

توجه داشته باشید که منظور از هارمونی و هماهنگی در رنگ‌ها این نیست که رنگ‌ها عینا مشابه رنگ کمربند ایمنی یا بدنه باشند. بلکه منظور اینه که با بکارگیری از علم رنگ شناسی ترکیبی از رنگ‌ها ایجاد کنید. هم تنوع رنگی در داخل خودرو ایجاد می‌شود و هم رنگ‌ها به خوبی در چشم بیننده در یکدیگر حل می‌شوند.

نوع خودرو در انتخاب روکش صندلی اسپرت

یک خودروی شاسی بلند به شکل متفاوتی نسبت به یک خودروی معمولی، سدان یا لوکس اسپرت می شود. به همین ترتیب جنس، رنگ و طرحی که برای روکش صندلی استفاده می شود می تواند متفاوت باشد.

مسلما در اسپرت کردن یک خودروی لوکس از روکش صندلی با جنس و رنگ استفاده شده در یک خودروی معمولی استفاده نمی شود. در غیر این صورت ممکن است ظاهر خودروی لوکس شما مخدوش شود و بیشتر شبیه به یک خودروی معمولی به نظر بیاید.

روکش صندلی اسپرت خودروی لوکس | AGU

از طرف دیگر شاید در اسپرت کردن یک خودروی نه چندان گران قیمت دستتان بازتر باشد یا حتی با صرف هزینه کمتر بتوانید به نتایج دلخواه‌تان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *